إضاءه

اخواني واخواتي زوار مدونيتي
كل كلمه جمعتها فى هذه المدونه البسيطه هى مجرد
محاولات للكتابه محاولات لرسم الكلمات على طريقتي وكيف اشعر بها
بعيدا" عن حياتي الخاصه ... بعيدا" جدا"


الخميس، 20 أكتوبر، 2011

لــن يفهمنــي


اتعلم .. انت محق

فأنا لا افهمني .. فكيف انت تفهمني؟!

امهلني لحظات كي استجمعني

دعني اثرثر قليلا .. او اضحك بجنون

سأحاول ان ابدو اسهل .. عسى ان تقرأني


من اين ابداء الان؟! .. كنت اقول في نفسي

هل اسئله ان كان يعجبه شكلي؟! ... ما هذا السؤال .. حقاً لا ادري!!

لا ادري ان كنت بنظرتك تلك .. تنتقدني؟!!

او تعبث معي!!

كلا .. انا لا ابعدك عني

كن اقوى مني

سادفعك بعيد ... لا تتركني

او ربما اتجاهلك وانت امامي ... حدثني

وعندما اتظاهر بالسعادة .. تظاهر انك تصدقني

فانا الان ... لست المرأة التي اعرفها

اني افيض بكل مشاعر الانثى

اريدك قربي

المس يدي

وليتك تحتضنني

هل يحق لي ان اخبرك اني احبك بجنون؟!!


ومازلت احدث نفسي

حتى صوته قاطعني

هناك 23 تعليقًا:

adel يقول...

يااه اخيرا بوست :))

وبعدين اللي مش هيفهمك يبقي العيب عنده مش بالضرورة تكون عندك
انتي ممكن تكوني مش قادرة تفهمي نفسك بس غيرك بيفهمك عادي :)

ساره يقول...

adel

اشكرك جدا على تشجيعك الدائم ورفع معناوياتي. .. ايوه صح العيب في الناس مش فيا P:

ساعات لم يكون صعب عليك تفهم نفسك تحس ان الناس اصلا مش فاهمتك :))

ثانك يو عادل :)

P A S H A يقول...

أولاً عوداً حميداً
ثانياً "ومازلت احدث نفسي
حتى صوته قاطعني"
النهاية دي بجد بجد جبارة بلا مبالغة أثرت القصيدة بشكل غير عادي

هي كلها تحفة

خالص تحياتي وعميق تقديري
:)

ساره يقول...

P A S H A

مرحبا بيك يا باشا
سعيد بوجدوك وتعليقك

ممتنه لذوقك :)

mimi يقول...

ساسوووووووو

إديله فرصه يتكلم .. وهيفهمك طوالي ..

ولو مفهمش إديلهه رقمي هههه انا هعمل الواجب

جععة مباركة

Baskouta يقول...

رائعة يا سارة

عجبتني اوي

و شبهك اوي

:)

الشنكوتي الكبير يقول...

علشان يفهمك دي هتقى صعبه شويه
لأن انتم يا ستات متعبين قوي في موضوع المشاعر ده
متقلبين ومتلخبطين
لدرجة اني ساعات بتخيل ان الحل الوحيد ليكم هو اجباركم على اي قرار في حياتكم
مينفعش قراركم يبقى اوله واخره بأيدكم لوحدكم لازم حد يضغط عليكم
معرفش ليه برغم انكم اتعلمتم واتثقفتم وعيونكم بقت اوسع ودماغكم بقت انضف كتير
بس بتيجوا للقرارات بالذات وبتهنج معاكم
عموما برده منقدرش نستغنى عنكم
تحياتي يا ساره مني ومن هنا وغاده

سلاااااااااااااااااام

AhMeD RaDy يقول...

سارة

انتى عارفة طبعا انى ماليش فى الرومانسيات وكدا .. بس بجد الكلمات المرة دى حلوة اوى وعجبانى جدا ..!

يمكن لانها بتعبر عن حالة بنسمع عنها وبنشوفها .. او يمكن لانها نادرة !

بجد تسلم ايدك وكلماتم الرائعة عودة حميدة

اتمنى ان لا يجف قلم الشاعر ثانية

الجنوبى يقول...

بصراحة جنس الانثى عموما ممكن لو حد مش بارد ممكن يتشل

بيعرفوا يطبقوا المثل القائل

عينى فيه واقول اخيه

بحذافيره




تحياتى

ساره يقول...

mimi

ميمي اديله فرصه ثانيه؟ هو اصلا مافيش فرصه اوله عشان هي اصلا ما تكلمت ولا قالت شئ .. كله حوار مع نفسها

يارب يخليكي ليا تبغى النمره عشان تعملي الواجب ..حاضر بعطيكي رقم كمار اللي يشتغل في اخر الشارع .. لووووووووول

جمعه مباركه عليكي يا حبي :*)

ساره يقول...

Baskouta

بسكوتي الرقيقه ... البركه فيكي ياحبي .. انتي شجعتيني ارجع اكتب

مبسوطه انها عجبتك :*)

ساره يقول...

الشنكوتي الكبير

ايهاب العزيز
احنا فعلا صعب نتفهم
وانا حاسه ان غاده حبيبتي طالع عينها عشان ياعيني تلاقيك مغلبها ومش فاهمها P:

تحياتي لك ولـ غاده والعسل هنا

دائما سعيده بوجودك :)

ساره يقول...

AhMeD RaDY

انا عارفه انك بتشجعني وانا مقدره هذاجدا :)
وانت كنت من الناس اللي اهتمت تسئل انا لي مش بكتب من مده
وانا بجد ممتنه لـ اهتمامك يا احمد ولو برجع للكتابه عشان بس الناس اللي زيك اللي حابه تشوفني متواجده في ساحه التدوين

اشكرك قلبك الطيب
تحياتي اخي الصغير :)

ساره يقول...

الجنوبى

هههههههههههه والله ضحكني تعليقك
معليش لازم تستحملونا ايش ممكن تعملوا غير كذا :)
والمثل اول مره اسمعه بصراحه :)

اشكرك مرورك والتعليق
تحياتي

عاشقه الرومانسيه يقول...

يااااااااااااااااااه ياساره

وحشتيييييييينى

انا بقالى كتير قوى مش جيت هنا

اخبارك ايه ياتوأم الروح
:)

ساره يقول...

P A S H A

انا مش قادره اعلق عندك
يقول جوجل ان حسابي مش مسجل عندك؟؟

ساره يقول...

عاشقه الرومانسيه

حبيبت قلبي يا غاليه
انا بخير يا حلوه .. واتمنى ان تكوني بخير يا قمر :)
انا من زمان عنك وحشتيني وحشتني كتابتك

بجد انا اشتقت للمدونات :)

معزوفه جنوبيه يقول...

سادفعك بعيد ... لا تتركني

او ربما اتجاهلك وانت امامي ... حدثني

وعندما اتظاهر بالسعادة .. تظاهر انك تصدقني

فانا الان ... لست المرأة التي اعرفها


حبيبة قلبي سارونه

رائعه جدا مشاعرك لانك خططتيها بصدق واحساس

دمتي بود ومحبه

:)

ساره يقول...

معزوفه جنوبيه

معزوفتي الحبيبه

نورتي المدونه بحروفك المعطره

سعيده ان الخاطره عجبتك :))

دمتي حبيبه

غير معرف يقول...

ثقافة الهزيمة .. عصابة البقرة الضاحكة 4


قال المهندس عبدالحكيم عبدالناصر عقب جولته بقرى الأصلاح الزراعى فى إيتاى البارود : «للأسف الذين قاموا بالثورة لم يحكموا، والثورة لازم تكمل حتى لا يورث الأغنياء الغنى، والفقراء الفقر».

وأوضح أن عائدات قناة السويس منذ تأميمها بلغت نحو 73 مليار دولار، منها مليار واحد فى عهد عبدالناصر أقام به مشروع السد العالى، وكان يجب بناء 10 مشروعات مثله على الأقل، وقال: «لكن كلنا عارفين الفلوس راحت فين، وعارفين أننا بلد غنى يراد له الفقر». ...باقى المقال ضمن مجموعة مقالات ثقافة الهزيمة ( بقلم غريب المنسى ) بالرابط التالى

www.ouregypt.us

محمد سعد القويري يقول...

السلام عليكم ورحمة الله
تحية عطرة
اعتذار .. لأن التعليق خارج موضوع التدوينة
دعوة للمشاركة في مشروع مقروءاتي
للعام الرابع على التوالي
لمزيد من التفاصيل
http://qweary555.blogspot.com/2011/11/1432.html

ehab bomman يقول...

تعبير عن الأنثى بالغ الدقه
اعجب ما في الأنثى هو اجابتها على اهم سؤال في حياة اي انسان انتي عايزه ايه من الشخص اللي بتحبيه
تفضل تقول كلام كتير قوي لكن لما تيجي للواقع بجد تلاقيها لا هي فاهمه هي عايزه ايه ولا هو فاهم يعملها ايه ولا حد فاهم حاجه خالص
منكم لله جننتونا يا مفتريين

بس بجد دمكوا زي العسل
ربنا يسعد ايامك يارب

Wohnungsräumung Wien يقول...

Thanks for it .. I hope the new Topic is always